Project CATWALK

Al heel wat jaartjes geleden heb ik de MTS Mode en Kleding in Amsterdam gevolgd. Kleding maken heb ik altijd als hobby gedaan. Ook heb ik een aantal jaren kostuums ontworpen voor de balletvoorstellingen van kunstencentrum de Hint. Begin dit jaar werd mij gevraagd of ik in het kader van de Brede School als buitenschoolse activiteit naailes aan basisschool kinderen wilde geven. Daar hoefde ik niet lang over na te denken. De lessen zijn al begonnen en de kinderen zijn erg enthousiast, en ik natuurlijk ook!

Project CATWALK les 6

Wat gaat de tijd snel, na deze les nog maar 2 lessen. De voorbereiding voor de modeshow tijdens de laatste les zijn in volle gang. Tijdens de les hebben de kinderen stof uitgezocht. De meeste van jullie hebben ook al het patroon op de stof gespeld en geknipt. Iedereen heeft goede ideeen voor zijn eigen ontwerp!


Project CATWALK les 5

Wat wordt er hard gewerkt! En de resultaten zijn er ook naar. De tassen zjn prachtig geworden. Ook wordt er druk gewerkt aan de Mood Boards. Dit is een collage van foto's die we uit tijdshriften knippen.



Project CATWALK les 4


De tassen zijn bijna klaar! Tijdens de les hebben we ook vast gekeken naar de stoffen voor de vesten en gilets die we gaan maken. Iedereen is heel enthousiast over het volgende werkstuk!




Project CATWALK les 2


Enthousiast kwamen de kinderen voor de tweede les binnen. Iedereen stond te popelen om aan de tas te gaan beginnen!



Met de mooie borduursteken op de naaimachine's hebben de kinderen de zak op de voorkant van de tas versierd. Jullie hebben het heel goed gedaan, het valt echt niet mee om de steken mooi recht op de stof te krijgen!
Volgende week gaan we de zak op de tas stikken en dan kan de tas in elkaar gestikt worden. Tot volgende week!


Project CATWALK les 1


In de eerste les hebben de kinderen een speldenkussen gemaakt.


Verder zijn we bezig met het maken van een Moodboard. Een moodboard maak je om je stijl te bepalen. Het is een collage met plaatjes uit tijdschriften, stukjes stof, een tekening van een ontwerp enz.

Het volgende werkstuk dat we gaan maken is een tas. We maken een zak op de tas waarop we allerlei siersteken gaan stikken. De een maakt een game-boy tasje en de ander een grote tas.